søndag den 7. marts 2010

Paper Dolls...

... er bare sådan et hit! Det er måske det nyt jeg skulle slutte dette indlæg af med, men jeg bliver nød til at starte med lovprisningen, simpelthen!!

Det er et dejligt mønster at strikke, men det er ikke det som gør denne tunika (som jeg forlængede den til) til et superhit. Det er garnet! Det er Bente's bomuld / uld blanding er noget af det lækreste jeg har fået lov at sætte pindene i længe, ganske afgjort.

Nu er det netop i denne her tykkelse at garnet udgår (der er forrygende tilbud på det lige nu, så skynd dig at snuppe noget af det, inden jeg har været der, ha!).
MEN!! Garnet kommer igen i en ny 3-trådet udgave, som svarer til den samme tykkelse som det go' gamle geilske uld.

Garnet er en überlækker blanding af bomuld og uld. Jeg ved godt jeg har himlet op om det før, men nu har de diverse ting været vaske nogle gange, og det holder bare. Er også god til selv den mest sarte hud, og luner alligevel.

Selve opskriften var med I-cord opslåning, og det gi'r grå hår, det tager altså bare for lang tid, men resultaten er da fin.




Faktaboks: Paper Dolls (ravelRY link)
Pind: 3,5 mm KnitPicks, som jeg brugte til det hele, indtil man samler til bærestykket, der gik jeg ned på 3,0 mm.
Garn: okay, jeg stopper nu :)
Hot: YES!!! Vi skal ha' meget mere i dette garn, t-shirts, sommertoppe til fruen her også og og og og...

PS: Lige et spørgsmål til dem som har geografiske evner i det sjællandske: hvis vi nu vil 3 - 4 dage til Sjælland i påskeferien, og gerne vil være i nærheden af København City, hvor booker vi så et sommerhus?? Gode ideer anyone?? Evt. via mail på btlund @ privat.dk

12 kommentarer:

britt sagde ...

Den er bare SÅ fin og den klæder hende helt vildt godt! Du har ret, dette garn er simpelthen guffelufcreme for sart hud - deeeejligt!
KH,
Britt

Helle : sagde ...

Den er bare super flot til hende !!! øv det lilla er væk så må man jo vente ;-)

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot.

Jeg er også vild med garnet. Det har jeg lige strikket De Vilde Svaner i.

nettie sagde ...

mht. til sommerhus, så tjek evt. DCU camping i Rødovre. De har lige fået opdateret hytterne med mange nye. Vi holdt selv Påske der sidste år, ganske vist i campingvogn, og pladsen ligger i cykelafstand til centrum (ca. 9 km) ad cykelstier hele vejen, eller der er s-tog lige i nærheden.
Ellers skal i måske om der er sommerhuse i nærheden af Solrød/Køge området, ca. 30 km til byen osse m. s-togsforbindelser.

Go' tur når i når så langt.

Kh
nettie

Kristine sagde ...

Mit bud ville også være i Køge området - da der er S-tog til København og I dermed kan slippe for at tage bilen med - men campingpladsen i Rødovre er faktisk en rigtig god ide.

kludemutter sagde ...

Igen et stykke fint strikketøj fra din hånd. Hvor er den flot ;)
Glæder mig til det nye uld-bomuld.

Yt

Tineke sagde ...

Tak skal i have. Og SUPERtip Nettie med DCU campingpladsen, den skal checkes. Nu er vi ganske vist selv campister, men det er lige før det er billigere i sommerhus, med den kære broafgift.

Efi sagde ...

Hvor er den fin, og sikke en flot kant - den er bare så flot. Dejligt at høre lidt om bomuld/uld garnet - spændende med en 3-trådet kvalitet som passer med uldkvaliteten -

Lea Poulsen sagde ...

Jeg synes i alle sammen er meget flittige med pindende, og sikke en sød pige i trøje.

ida, Silkeborg sagde ...

et super stykke strik og hvor klær den Nina godt

Bebiane sagde ...

Meget flot bluse du har lavet, jeg er vild med de farver du har valgt.

Gitte sagde ...

Hold da op hvor er den bare flot!!! Virkelig en skøn pigebluse, og den klæder hende så godt!

Jeg skal da vist en tur omkring Ravelry (og Geilsk)...