mandag den 19. april 2010

Færdig bolero...

...og Nina er glad. Den har været sjov at strikke, selv om jeg havde mine betænkninger over garn sammensætningen.
Efter vask er Viscolin'en og Højlandsgarnet flydet lidt sammen, men også kun lidt. Jeg bryder mig nok ikke så meget om Viscolin garnet, det tager lidt af "guffeluffen" fra Højlandsgarnet, synes jeg.
Kommer lige til at tænke på jeg har mere i denne sammensætning på lager, det vil jeg så lige tænke lidt over. Mønster er der ikke noget at udsætte på, som sædvanlig, Fru Danielsen kan bare det der.

Jeg har forlænget ærmesektionen lidt, lagt en ekstra udtagning i, og forlænget det nederste på boleroen en anelse fra at få en størrelse Nina. I bogen går størrelserne kun til 8 år, og Nina med sine 9 år, bruger nok nærmere størrelse 10 år.

Hun synes selv at den er dejlig at have på, og at den ikke kradser. Dét er bestemt en god ting, for så bliver den forhåbentligt brugt. I første omgang vil hun bære den til storebrors konfirmation.


Faktaboks:
Mønster: Isdronningen fra "Det er ganske vist..." Annette Danielsen
Pind: 5,0 mm rundpind / strømpepinde
Garn: højlandsgarn & viscolin (har ikke styr på forbrug, bum bum, skal jeg lige finde)

14 kommentarer:

strikkeentusiasten sagde ...

Rigtig flot, og meget lækker farve.

ida, Silkeborg sagde ...

Super sød til Nina, deter dejligt for dig at hun gerne vil bruge dit strik.

Britt sagde ...

Den er superfin - jeg kan godt forstå at den skal flashes til festen.
Tillykke på forhånd med sønnen.

Quiltepigen sagde ...

Den er bare rigtig sød.

hanne sagde ...

vellykket :)

Vilma sagde ...

Flot arbejde og super farve :-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er rigtig flot.

Merete sagde ...

Hvor er den flot og sikke en skøn farve. Jeg kan godt forstå at hun er glad for den.
Merete

Lykke sagde ...

Den er superflot, håber den bliver et hit!

kludemutter sagde ...

Det er super, den skal nok bringe lykke.
Yt.

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot!

Tanterne sagde ...

Der blev jeg godt nok lige fristet. Nu ærger det mig, at jeg allerede har gang i mere end jeg kan overkomme. For, den Isdronning ser rigtig lækker ud.

Henriette sagde ...

Smukt!!!!!!!! En heldig pige, hun bliver flot til brormands konfirmation :o)

Bebiane sagde ...

Hvor er den bare smuk, sådan rigtig romantisk, meget køn rosa farve.