mandag den 3. maj 2010

Hovsa...

...har da helt glemt at blogge min Karen Noe tunika. Den blev færdig engang (checker Ravelry) halvvejs i april måneden. Jeg købte oprindeligt garn til den i den smukkeste blå farve, dengang jeg var på messe i Middelfart. Men fandt så denne smukke koral farve i Ribe, og slået straks op i den. Jeg var i tvivl om projektet hele vejen igennem strikkeprocessen. Sikke noget slasket noget at sidde med, ville det nogensinde få facon?
Garnet er ellers fint at strikke med, for en hør at være (75% hør / 25% bomuld). Den mindst stive hørblanding jeg har strikket med til dato.

Da jeg var godt i gang, fandt jeg en fejl i opskriften. Rapporterede det til Karen Noe, som skrev tilbage at de havde rettet fejlene i anden strikning, men tak for iagttagelserne. Øøøh, i anden strikning, mener hun min eksemplar? Jeg havde lige købt den hos hende selv få dage forinden. Kan altså grine lidt af de her krinkler for at undgå at inddrømme en fejl.

Humlen kommer til sidst i processen, de hæklede kanter redder det hele hjem. De giver tunikaen facon og hold på både den nederste kant, ærmekanterne og halsen.

Mønsteret er et smukt mønster, som kommer bedst frem ved at sætte nogle kontrastfarver til.

Alt i alt er jeg glad nok for den, ikke jubelglad. Jeg er bekymret for holdbarheden, og så er den lidt stor i det. Så det blå garn bliver nok ikke brugt til én mere til fruen her. Nina har lagt billet ind på en, og det kunne da være, jeg laver den mindste størrelse til hende, det vil nok klæde hendes blonde lokker med den klare blå farve. Men holdbarheden, igen. Jeg har siddet fast i flere ting mens jeg havde den på, og det kan den jo ikke holde til. Men nå, en faktaboks må det være tid til!

Faktaboks: Louise's tunika af Louise Harden for Karen Noe
Garn: Linea hør (hør /bomuld blanding)
Pind: 7.0, 6.0 og 5.0 mm mønsterets rapporter starter på pind 7, gentages 2 gange, så over på pind 6, gentages 2 gange og resten af tunikaen strikkede jeg på pind 5. Hæklede kanter på noget som nål 3,5 mm
Hot/not: tjooo, lad os se efter noget brug, hvor hot den reelt er, kan gå begge vegne lige nu, som jeg ser det

14 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er ellers utrolig flot i den farve, men hvad hjælper det hvis ikke du er helt tilfreds med den.

Ellen Kathrine sagde ...

Hej Tineke!
Jeg synes den ser så fin og nydelig ud at den må passe til et søndags familie besøg- hvor man ikke skal være så praktisk i tøjet :-) men alligevel heller ikke i over pæn kjole- og tillykke med konfirmationen i familen :-)
KH Ellen

strikkeentusiasten sagde ...

Den er super flot....

Håber at du bliver glad for den hen af vejen det er jo et stort arbejde.
Jeg har strikket den i turkis som kjole og er rigtig glad for den.

Sandt nok at man hænger i alle steder med de store huller.... :(

Syndes ikke den forandre sig mærkværdig efter vask.

Med hensyn til konceptet "Karen No" så har jeg også været der!!!!!

kludemutter sagde ...

Den ser super flot ud.
Ærgeligt du ikke er helt tilfreds.

Der er manger der siger hendes opskrifter er meget svære at forstå.

Yt

Mette G. sagde ...

Den er altså fantastisk flot. Og sikken skøn farve. Jeg har selv kittet liggende i lilla, så jeg skulle måske give mig i kast med den.

Garn Moster sagde ...

Jeg syntes den er utrolig smuk og det ser ud til den har en fin pasform til dig , Jeg har lavet den i tynd mohair og bomuld som kjole og den er bare ikke halvt så flot som din .....

Mariann sagde ...

Den ser rigtig flot ud din kjole, og farven er bare flot. Håber du alligevel ender med at bliver glad for den :-)

Tris sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Tris sagde ...

Det kan godt være den er upraktisk - men den er dælme flot.
Du ligner en hel million i den.
Så du har bare at blive glad for den :o)

Tineke sagde ...

Tusind tak for alle kommentarer, og Ellen Kathrine, du har ret, til sådan en besøg er den da sagen.

Og Mette G., jeg kan bestemt anbefale at strikke den, det går tjept på de stooore pinde, og den er da sjov at lave.

Javel, Tris, skal nok, skal nok :)
Det er nok bare så'n stuks tøj, som jeg lige skal vende mig til. Det er lidt ligesom med alderen.

Jane sagde ...

Åhhh hvor er den flot Tineke, den er helt fantastisk til dig :-)

Helle : sagde ...

Den er super flot til dig Tineke !

Gittemay sagde ...

Ai hvor er den smuk, Tineke!!! Wow. Og så klæder den dig jo fantastisk.

KH Gittemay

schjerning sagde ...

Hvor er den smuk. Jeg håber du er blevet glad for den :-)