søndag den 19. september 2010

Liesl

Det er godt jeg har Ravelry, som jeg har været væsentligt bedre til at holde opdateret end bloggen her, men nu følger et mindre FO bombardement :)

Liesl, er strikket af Cascade, jeg var bare så nysgerrig efter at prøve det, og garnet ligger som nr. 1 af mest brugte garner på Ravelry, så et eller andet måtte der være om snakken. Jeg bestilte mit Cascade i starten af året hos Webs i USA, hvor du får rabat når man køber lidt meget, så det blev jeg da nød til så, man ofrer sig vel for et godt tilbud?



Faktaboks:
Mønster: Liesl fra Ysolda Teague
Pind: 7.0 mm, altså pind og pind, ik', det er vel nærmest stamme
Garn: 300 gr. Cascade 220 heathers i farven Celery

Og så kom Trine med noget godt input, for min historie melder jo ikke noget om hvad jeg så synes om garnet. Ups! Altså, jeg synes garnet er überlækker at strikke i og at have på. Hvor holdbart det er, ved jeg ikke endnu, men blødt garn piller gerne lidt mere end det lidt mere robuste garn, så jeg regner med at det piller en del, men kan vi ik' bare sige, to be continued på det punkt?

Nå ja, og så VOOOOKSER det i vasken, så der skal man lige tage sig i agt, min Liesl blev nok 20 cm længere, og jeg pillede op for at fjerne det overflødige. Så er den ge' vist barberet :), tak Trine.

3 kommentarer:

kludemutter sagde ...

Sikke en skøn model ;)
Farven, ja den er jo super ;O

Ja, det er noget meget populært garn,
Måske man skulle prøve det.

Yt.

Tris sagde ...

Den er bare så smuk til dig. Er den svagt grøn - nærmest salvie?

Du glemmer helt at fortælle hvad du så synes om det famøse Cascade? Jeg har stadig til gode at prøve det.

strikkeentusiasten sagde ...

Lækker lækker sag og den sidder bare super godt på dig.