lørdag den 23. oktober 2010

I en håndevending...

...fik jeg strikket vesten af samme navn, nemlig Håndevending. Det er en af de nyeste skud på den Geilske stamme, og sikke én. Jeg kunne slet ikke få stoppet igen med at få den strikket, og den er også superanvendelig. Mønsteret er solidt, og der er en belægning i overgangen mellem ribben og lace delen, så du kan vende og anvende den som du vil.






Billederne er måske blevet mixet lidt pudsigt, men jeg har den på billederne på både med lace delen som krave, og ribben som krave. Billederne ser også lidt pudsige ud, det er sin sag at holde tøj og hår nogenlunde skak, mens det blæser en halv pelikan, og så siger manden jeg ovenikøbet skal se glad ud :). Jeg gjorde forsøget.

Mon ik' jeg har denne her på, når jeg skal stå i det Geilske strikkecafé på messen næste søndag, i selskab af en hyggelig Strikke-fe, og nøj, hvor jeg glæder mig. Vi kan findes i Hal D, i hjørnet sammen med Geilsk' butik på stand 3314
Ses vi?

Faktaboks:
Mønster: Håndevending (Jiffy på engelsk)
Pind: 3,5 mm
Garn: Geilsk 100 % tynd uld i den smukkeste lilla farve (nr. 30), forbrug, lidt mere end 2 nøgler, strikket i størrelse S
Hot / not: er du vimmer, HOT!

27 kommentarer:

Anne sagde ...

Ses kun, hvis du også er der fredag...ellers ikke :-)

Tineke sagde ...

Det kan godt være Anne, for jeg vil gerne besøge messen om fredagen også, der skulle vist dukke en fru Danielsen op hos Yt. Er du der med Sy og Rens?

kludemutter sagde ...

Det gør vi da ;)
Glæder mig til at se den live ;))
knus Yt.

Tineke sagde ...

Dét vil jeg glæde mig til, Yt!

Ann sagde ...

Hold da op, hvor er den smart!
Den må jeg da vist liiige ha på listen.
Jeg dukker op i cafeen lørdag eller søndag - skal lige ha det arrangeret.

Tineke sagde ...

Hyggeligt, Ann.

Tris sagde ...

Den er godt nok fin :o)
Er ikke sikker på at den ville klæde mig - men den er superflot til dig :o)

Tineke sagde ...

Den vil absolut også klæde dig, Trine, den er flot til alle typer, synes jeg.

Mie sagde ...

Nøj den er flot... den er fluks sat på ønskesedlen - og på to-do listen :-)

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor er den altså lækker til dig, vi så den jo på kursus men da var den i den hemmelige afdeling og vi kunne ikke købe den.
Jeg skal helt sikkert have den lavet på et tidspunkt.

Jeg arbejder på at komme til Fredericia om fredagen.

Bebiane sagde ...

Meget flot din håndvending, den sidder godt, skøn farve. Sidder den løst foran eller bruger du en nål af en slags.
Jeg kommer til messe på fredag, så måske vi ses :-))

Tineke sagde ...

Den er så lækker, Jane, og den kan bruges til alt.

Tak, Bebiane, jeg har både brugt den hængende løs, men også sat fast med en nål.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er utrolig flot.

Annette sagde ...

Meget meget flot...
kommer til messen fredag- men måske også lørdag...

Tineke sagde ...

uha ja, Mie, sådan en ønskeseddel kan hurtig blive fyldt op med efterårets nyheder, ikke.

Tak skal du have, Helvig.

Annette, jeg vil også gerne af sted fredag, men ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre.

Anne sagde ...

Tineke...nej, sy og rens har ingen stand...så jeg kommer bare :-)og skal helt sikkert til Yt´s stand :)

emmy sagde ...

Nej, hvor er den smuk og den klæder dig fantastisk godt.

God fornøjelse på messen;)

Anonym sagde ...

Hvor er den dog smuk (smukt lavet) Gade vide om jeg kunne finde ud af det der lace??
Er det svært?

Sidsel sagde ...

Vil ikke være anonym, Sidsel
Det var mig som skrev ovenstående

Tineke sagde ...

Ok, Anne, det kan være vi ses "i det vilde" på messen så, det kunne være så fint.

Tak skal du have, Emmy, det er ikke altid ting både er en fornøjelse at strikke OG at have på, men her gik alt op i en højere enhed.

Sidsel, lace delen er absolut IKKE svært, jeg kunne endda memorisere det efter nogle pinde, og min hukommelse er udpræget dårlig, så på med krum hals, ville jeg sige. Og ellers er der altid hjælp at hente hos Bente, eller du kan skrive til mig, no problemo

Bettina sagde ...

Den er godt nok FIN, Tineke! (tror faktisk, at to af billederne er ens?) Supersmart, når man sådan kan anvende en model på flere måder!

Messe...hmmm...surt ikke at ha' kørekort. Øv.

Tineke sagde ...

Tak, Bettina! Jeps, der var lige en ekstra, bare for at vise det, ik'?

Tine sagde ...

Super flot!
Genialt at den kan vendes rundt og bruges fra begge sider.

Tineke sagde ...

Tak skal du have, Tine, den ér genial. Nu har jeg haft den på nogle gange, og flere har spurgt hvor jeg har købt den :)

Helle : sagde ...

wow den er da super flot lige som modellen :-) øv jeg kommer desværre ikke til messen denne gang. Jeg har lige et project flytning i stedet for, rigtig god tur og husk at tage lidt billeder til os andre.

Gitte sagde ...

Wauv - hvor ser I godt ud - du og vest. Super flot - og skøn farve.

Rigtig god fornøjelse på messen på søndag. Jeg kommer desværre ikke denne gang.

Dorte sagde ...

Ih, hvor bliver jeg fristet til at lave den vest - du fremstiller den rigtig flot i billedserien - rart at se den forfra, bagfra og "vendt på hovedet"