fredag den 29. oktober 2010

Kreative Dage - dag 1

Nu kunne jeg faktisk ikke komme af sted overhovedet, når manden var i Aalborg. Men lige pludselig kvart over 2, kom han ind ad døren, og sagde om jeg ik' bare var den som var kørt. Jow da! Dét skulle han ikke sige 2 gange.

Jeg siger dig, en leben hos Geilsk! Er du vimmer! Jeg nåede knap nok at hilse på de 3 frejdige tøser i bixen, for de lå underdrejet, intet mindre. En sand kødrand af glæde strikkere som gerne vil passe, prøve, spørge og købe. Glade folk allesammen.

Og jeg nåede at hilse på Yt hos Garniture også. De havde besøg af Annette Danielsen, som både er supervenlig og imødekommende. Inden jeg så mig om, hjalp jeg nogle damer med at passe modeller, jeg håber de blev glade for deres valg. Jeg passede også nogle, men der var ingen spejl at se, og så kan det være vanskeligt at bedømme.

Uha, hvor jeg glæder mig til at være på messen igen på søndag, hvor Dorthe og jeg skal være i Strikkecaféen. Ses vi??

10 kommentarer:

Ann sagde ...

Dejligt at høre noget ordentligt jysk!
.....passe tøj........!
Dejligt! :-)
Nej, desværre. Jeg har fået kørelejlighed i morgen, så det bliver ikke søndag.
En anden gang.

Anne sagde ...

hvor ville jeg gerne have hilst på dig..men jeg besøgte Geilsk lidt tidligere end klokken kvart over 2:)
Men sikke en "fed" hårbøjle fruen selv havde på :-D

kludemutter sagde ...

Tak for sidst ;)
Dejligt at se dig igen.
Det har været en travl dag,
så her hviles futterne.

Yt

Anne sagde ...

Jeg kunne vist godt finde på at køre en lille tur på messe på søndag, en lille bitte uskyldig tur med meget små udgifter.

As if ;-)

Måske ses vi, og lige meget hvad, så god fornøjelse med strikkecaféen og hils lige min svigerinde, du ser hende nærmest mere end jeg :-)

Tineke sagde ...

Ann: det kommer jeg i tvivl, for jeg er faktisk ikke helt klar over hvad ordentlig jysk er :)

Anne: sikke en skam, men bedre held næste gang. Dejligt selskab du havde med, kunne jeg se på billedet

Yt: selv tak, og i lige måde, vi ses jo igen i overmorgen. Og yes, hvor så det bare travlt ud, helt vildt!

Anne: ja! Smadderhyggeligt, det ville glæde mig. Små udgifter, hmm tja, den tanke kender jeg også :)

Lene sagde ...

Pudsigt, jeg fangede også straks udtrykket "passe tøj". Jeg er også sikker på, at det er et jysk udtryk. Kender det udmærket fra min tid som jyde. På Djævleøen vil man sige "prøve tøj". Men mon ikke resultatet bliver det samme; det tror jeg ;-))

Helle Mikkelsen sagde ...

Jeg kommer Søndag, så vi ses ;o)

Tineke sagde ...

Passe tøj, jysk. Aha! Det er nu ik' k jysk for mig i den forstand, for sådan hedder det på hollandsk, og en del af mit dansk er "gæt og oversæt", og så hører jeg nok om den er gal :)

Karin Grøn sagde ...

Hej Tineke. Hvor var det hyggeligt at hilse på dig i Fredericia. Det var en dejlig dag, men kors hvor var jeg træt da jeg kom hjem. Jeg fik også hilst på Yt og set lidt på Annette Danielsens stand og snakket lidt med hende. Hun er en sød pige og nem at snakke med. Min makker Bente forelskede sig i Cumulus så nu skal hun på jagt efter noget velegnet garn dertil. Mønstret har vi jo frit tilgængeligt i Strik naturligvis og hun ville låne den på biblioteket.

Bebiane sagde ...

Der var rigtig hyggeligt på strikkecafeen, hvor Annette Lyngby meget hurtig, fik undervist de forskellige der kom hen til os :-) Håber du har haft en god dag.