lørdag den 18. december 2010

Blandet småtingsstrik...

...er emnet af dette indlæg.

Først, en Burberry inspired cowl, strikket på pind 6.0 i noget handpaintedyarn.com merino bulky garn, som faktisk er temmelig lækkert. Men nøj, det har været vellageret, fordi det er en af de garner som ser så fint ud på fedet, men opstrikket er en anden historie. Her er det dog blevet fint, og den bliver brugt af drengene.


Denne her gufsag er hjemmedigtet efter noget inspiration af en længere cowl fundet på RavelRY. Både opskriften og hvor jeg fik ideen fra, kan du finde på min RavelRY side her. Pind 4.0 mm blev den strikket rundt på, med både noget lilla Evilla (hey, det rimer) og noget Noro Kureyon. Den er blevet meget tæt men lækker, og datteren er bare så glad for den og bruger den lige nu dagligt.



Helianthe blev jeg lokket ind til af Laila (who else), og den blev strikket hurtigt sidst i oktober. Garnet er Supersoft og den blev strikket på pind 4.0 og 5.0 mm i dobbelt tråd.

Halvvanterne her, er en Else Schjellerup design, som jeg købte sammen med Nina da vi var på Rødding Højskole til noget væve-arrangement. Der var ikke meget andet af interesse, men disse halvvanter skulle Nina bare ha', så et kit blev indkøbt. Det skulle være yak garn, men vi siger ikke yak da, det er dejligt, hø hø. Mønsteret blev tilpasset, så snoningerne kun går over 2 masker og ikke 3 som i mønsteret. Yderligere, så fjernede jeg også nogen af maskerne udenom snoningerne, så voksenstørrelse blev ændret til størrelse Nina.


2 kommentarer:

strikkeentusiasten sagde ...

Flotte og meget anvendelige ting du har lavet....halv vanterne må jeg vist kigge lidt nærmere på :))

God weekend.

Ann sagde ...

Sikken masse flotte ting, du har skubbet af pindene. Halsedissen i Noro/Evilla er rigtig skøn, og huen......uhm....ja, det hele er lækkert.