onsdag den 22. december 2010

Clover...

... på 1 styks grinebider.

Mønster er fra Helga Isager's sidste hæfte (Amimono knit collection 2010), og jeg strikkede den sidst i oktober / starten af november. Og sikke et hit. Ligesom den var et hit at strikke. Meget nem mønster. Dog, fortrød jeg at jeg ikke bare strikkede rundt, som opskriften jo egner sig super til. Men jeg fulgte til gengæld mønsteret, og det er da også fint.

Faktaboks:
Mønster: se overfor
Pind: 3.0 mm til borten, 4.0 mm til resten
Garn: 2 ply bomuld / uld fra Geilsk, Øko-uld fra Garnudsalg.dk (råhvid)
Hot / not: mønster er fin, uden fejl, men 1 uhensigtmæssighed. Helga valgte at lægge nogle hals indtagninger i bortmønsteret, i stedet for blot i en pind hvor der ikke sker andet alligevel. Det gjorde jeg så, meget nemmere. Hot er den, for Nina har haft den på mange gange siden den blev færdig.

Garnet skal også have en med på vejen. Det Geilske bomuld / uld er jo lækker, lækker. Og, øko-ulden fra Garnudsalg.dk er også bare skøn! Jeg har snart tømt en hele cone for garnet, lækkert at strikke med, resultatet bliver rustik og skøn. Trøjen fik efter en vask en bette tur i tørretumbleren, som blødgjorde det rustikke øko-garn. Resten af cone'n har jeg strikke 2 ens sjaler af, men de kommer i et senere indlæg.

7 kommentarer:

britt sagde ...

Den er superfin og rigtig god til hende!
Jeg strikker også løs på min datters udgave pt - rigtigt hyggeligt strik.
:-) Britt

Susses spindehjørne sagde ...

En rigtig sød bluse på en rigtig sød pige. Kan godt forstå hun er glad.

kludemutter sagde ...

Det er da en glad og heldig pige du har ;)
Den ser fin ud til hende.

God jul til dig og dine.
Knus YT.

Tineke sagde ...

Det ér nemlig bare rigtig hyggelig strik, Britt, når mønsteret engang sidder i fingrene, så suser det bare derude af!

Tak Susse, det er altså også bare lige vejr til en go' varm vamsetrøje.

Tusind tak, Yt, og i lige måde!!

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor er den fin, og sikke en yndig datter du har.

Rigtig god jul til jer.

knus
Jane

Mariann sagde ...

Hvor er den flot til hende :-)
Sikke da en masse du har fået strikket, det er da helt vildt som du kan hive det ene færdige projekt efter det andet frem :-)
Glædelig jul !

Tine sagde ...

Hvor er den blevet flot.
Og den klæder hende utrolig godt!

Glædelig jul!