lørdag den 25. december 2010

Julen er over os...


... og hvor ér det skønt. Vi nyder bare at have fri, og være sammen. I morgen, fejrer vi Hollandsk Jul, med steengrill, raclette ost, små pande, salat og lidt kød. Vi hygger os med det. Det er også først i dag vi åbner pakkerne fra Holland, som familien har sendt.


Jeg har her i efterår også strikket 2 ens sjaler, næsten lige efter hinanden. Den først var til mig selv, og strikkede jeg tilbage i oktober. Da jeg så fik at vide hvem min pakkeven var i Den Kreative Julekalender, kunne jeg ikke komme i tanke om en bedre gave, end netop det sjal jeg selv bruger rigtig meget. Og da der endnu var rigelig af øko-ulden på min cone, så var det blot at varme pindene op og i gang.


Jeg nøjes dog med 1 faktaboks, det må være rigelig :):
Pinde: 5.0 mm
Garn: Øko-uld fra Garnudsalg.dk
Hot / not: mega hot, mønsteret er supergo', garnet rustikt men überlækker og sjalet får I det hele taget en go' go' størrelse

3 kommentarer:

kludemutter sagde ...

Uhm, dejlige sjaler at putte sig i, lige til denne vinter kulde.
Det lyder hyggeligt med Hollandsjul i morgen.
Håber i får et par gode juledag.
Knus yt.

Jette sagde ...

Glædelig jul, og det var da et utroligt smukt sjal, man kan slet ikke se at det er på store pinde. Vidste slet ikke at julemenuen var sådan i Holland, det må jeg høre nærmere om, jeg har jo fået en svigersøn der er hollænder..:o))

Ann sagde ...

Glædelig jul Tineke!
Det lyder spændende med en hollandsk jul.
Hvor er dit sjal skønt - enkelt og smukt.