fredag den 17. december 2010

Lille Slyngelina...

... til min lille slyngelpige. En lækker kjole, som jeg strikkede i de første 2 uger af september.

Som det kan ses på det første billede, er der en ulempe, og det er at ærmehulerne er for store. Som i mega. Derfor har den faktisk lagt i skammekrogen lige siden, for jeg vil prøve at se om jeg kan sy det pænt sammen, eller om den skal hylles op. Sidste er ikke blandt favoritløsningerne, kan jeg sige.


Men ellers er den jo bare dejlig, og der endda go' swing i, synes Nina.

Faktaboks:
Pind: 3.0 mm
Garn: Geilsk bomuld og uld, 4 nøgler og en bitte slat
Hot / not: tja, forhåbentligt bliver den hot, når ærmehulerne bliver transformerede

11 kommentarer:

Ann sagde ...

Hvor er den sød. Og den klæder hende rigtig godt.
Hvis det nu ikke kan blive pænt at sy sammen under ærmet, så kan du jo tage masker op og strikke vendestrik på det nederste område under ærmet.

Tineke sagde ...

Det kunne bestemt også være en løsning, Ann. Tak for forslaget.

Lone sagde ...

Det er en sød model! Jeg oplever tit, at opskrifter er for "åbne" - for det meste kan jeg løse det ved at hækle 1-2 rækker fastmasker lidt stramt langs kanten (og det er hurtigt at prøve det af)

Bettina sagde ...

Vi har lidt det samme problem, men det har jeg tilskrevet det faktum, at Annas udgave er strikket i str. 2 år for stor (teststrik), men jeg har netop også overvejet bare at hækle en række fastmasker langs den nederste kant af ærmegabet, det burde give lidt ekstra hold.

Tineke sagde ...

Lone og Bettina, det er bestemt også en mulighed, jeg må lige sætte mig ned med kjolen og prøve de forskellige ting af, for bruges, dét skal den. Den er bare SÅ sød!

Lykke sagde ...

Den er bare super sød og sikke en dejlig farve :-)

Britt sagde ...

Rigtig gin kjole - den er supersød til hende. Men du har helt ret: ærmegabene er lige lovligt voldsomme.....

Susses spindehjørne sagde ...

Det er en rigtig sød kjole. Jeg kan godt forstå hun danser, den søde pige. På billederne virker ærmehullerne egentlig meget "trendy" synes jeg. Ser godt ud med t-shirten inden under, men hvis den skal bruges alene er de da noget store.

Lin sagde ...

Hvor er den bare soed. Haaber du finder en loesning paa aermegabet.

Anne sagde ...

Faktisk ligger min Lille Slyngel i skammekurven af samme årsag, alt alt for store armhuller.

Men måske skulle man forsøge sig med lidt hækleri, for det er jo en rigtig sød model.

Især med dit datterbarn indeni...

Lisbeth K sagde ...

Supersød model - og forresten tillykke med den smukke pige, der dansker glad omkring.

Ved du om opskriften er ændret mht. ærmehullerne? Det afholder mig ærligt talt fra at strikke den, at den hænger så meget - og jeg kan jo se, at det ikke er et enkelstående tilfælde.

Kh. LisbethK