søndag den 19. december 2010

Store valmuesjal...


...var lige med stor fødsel. Mange suk, forbandelser, ynk har jeg slingret ud i etheren. Så slemt var det at en sød Strikke-fe, lige var ved at tilbyde at strikke den færdig for mig.





Og jeg ved godt hvorfor jeg teede mig sådan. De første par rækker tog jeg med stuuur stuur begejstring. Indtil det gik op for mig der var 2 farver som var "forkerte". Altså, forkerte for mig. Men nu var jeg så langt, så jeg vil da "bare" strikke den færdig.

Mere ynk, og godt 1,5 år har det taget. Men nu er den færdig. Om jeg er glad? Tjuoo, nej, jeg er glad for den er færdig og den ér lækker at bære, men den skal ikke være til mig.

Hvad der så skal ske med den? Dét ved jeg ikke, nogen forslag?

Faktaboks: Valmuesjal af Christel Seyfarth (kit)
Pind: 3,5 mm

12 kommentarer:

Ann sagde ...

Nøj, hvor er det flot!
Ja, jeg tør slet ikke binde an med sådan en type sjal af frygt for den oplevelse, du har haft.
Det er så øv-agtigt, at strikke et kæmpeprojekt, som man allerede undervejs kan se, man ikke er tilfreds med. Det kender jeg godt.
Men når det så er sagt, kan jeg slet ikke se, hvad det er, du er utilfreds med. Jeg kan ikke se nogen farver, som ikke passer ind?

kludemutter sagde ...

Hvor ærgeligt du ikke kan forlige dig med det.
I ser ellers gode ud sammen ;)

Yt.

Anette sagde ...

Det ser da ellers flot ud på dig. Men skal jeg sende dig min adresse? ;o)

Bebiane sagde ...

Du er så smuk i det sjal, det skal du beholde selv. Selv bagsiden af sjalet er smukt. Flot håndarbejde.

Anonym sagde ...

Når nu du selv ber' om det, så vil jeg forslå dig at du får broderedet de sorte kontur sting inderst i hver blomst. Og lur mig om du så efterfølgende ikke vil være glad for dit flotte sjal. Det giver en effektfuld dybde og tager det ferske væk - Gi' det den chance

Tineke sagde ...

Tak skal I have, og fnis, Anette, du må da gerne sende din adresse, men til hav'? :) :)

Anonym: jeg har forsøgt at sy de sorte kontursting på, og det blev ikke kønt, og ændrer nok ikke noget på selve farvesammensætningen, men tak for indsparket.

House of Hesselberg sagde ...

Hvor er det smukt - helt igennem smukt :) Kh Dorte...som også strikker en smule... :)

Jette sagde ...

Jamen Tineke, i klæder ellers hinanden godt, flot er det, men ved godt hvad du mener, når du ikke synes i passer sammen. Har den samme fornemmelse for Nomadevesten, kan ikke sætte ord på hvorfor, det er bare ikke et hit.

Tineke sagde ...

Tak, Dorte, fint at "møde" endnu en ligesindede.

Jette - godt at finde én som forstår, det ér ikke til at sætte ord på, bortset fra, øv.

Bettina sagde ...

Jamen Tineke, jeg bor da ikke så langt fra dig, jeg kan godt cykle over og adoptere det! ;o)
Det er SÅÅÅÅ flot, og jeg elsker altså valmuer!
Men jeg kender desværre godt fornemmelsen, har selv to trøjer hængende i skabet, der lider af samme "Maah"-følelse. :o/

britt sagde ...

Hvor er den smuk!! Tillykke med at du tog kampen og fik det meget smukke sjal ud af det.
Hvis det ikke rammer plet for dig må det da nærmest være den perfekte julegave til en du holder af.
KH Britt

Tineke sagde ...

Nemlig Bettina, den maah-følelse er ik' til at komme udenom, desværre.

Tak Britt, det var også en lille sejr, at få lukket sidste maske af, og ja, det bliver nok en gave, det må simpelthen være det.