mandag den 13. juni 2011

Rock Island

Selv om der er noget stille her på bloggen (jeg nyder mere det at læse indlæg hos andre, end at frembringe dem selv), så strikkes der selvfølgelig fortsat. I går blev jeg færdig med Rock Island, i det lækreste cashmere / uld garn (købt hos Garnudsalg.dk).





Det specielle ved dette mønster er, at den strikkes nedefra og op. Det vil sige, den nederste bort strikkes som en lang strimmel, hvorefter der samles masker op (lyder værre end det er, for de samles op i løkkekanten, så det er nemt), næste mønsterbort strikkes og herefter sluttes der af med retstrik.

Faktaboks:
Mønster: Rock Island (Jared Flood)
Pind: 3.75 mm
Garn: cashmere /uld (90 /10 %)
Vejer: 52 gram
Hot / not: meget smuk, men om den er mig ved jeg ikke. Den er sart, og jeg er sådan en der altid sidder fast i alt muligt. Men smuk er den.


21 kommentarer:

Jette sagde ...

Hvor er det dog et ualmindeligt smukt sjal, du der har begået :)

Susses spindehjørne sagde ...

Wauv, hvor er det smukt.

Angelikas quilts and knits sagde ...

det er helt vildt smukt, men jeg har det lidt paa samme maade naar sjalerne er for lette/sarte :-)

Jette sagde ...

Smukt, det er bare vildt mega meget smukt, og så må du bare sidde lidt stille når du har det på...:o)

Camilla sagde ...

Hvor er den SMUK!!! Åh jeg må igang i en fart!

Madam Munch sagde ...

Meget smukt sjal. Det vejer vel næsten ingenting i cashmere......

Irene sagde ...

Fantastisk smukt sjal! Det ser ud til at være let som en fjer:-)

Ann sagde ...

Smukt, meget, meget smukt!

Bebiane sagde ...

Dejligt at se, at du er kommet hjem fra Mezze *smil* Meget smukt sjal du har strikket, et lille kunsthåndværk har det da været at lave.

Karina sagde ...

Imponerende og meget meget smukt og lækkert

Tina - omme i London sagde ...

Nej hvor er det bare flot!

Karen sagde ...

Det er altså virkelig smukt! Jeg har lige købt opskriften og nu tripper jeg for at komme igang. Din udgave er super smuk!

SolidBets sagde ...

super flot!

Tove sagde ...

Smuk - simpelthen!

Tine sagde ...

Jeg er helt mundlam!
Det er bare supersmukt, og er også på min to-do liste.

emmy sagde ...

Hvor er det et smukt sjal:O)

Lin sagde ...

Hvor er det smukt og laekkert. Og det er nogle flotte billeder du har taget af det. Det med at laese andres mere end man blogger selv, det kender jeg alt til. Det er en saa stor inspiration at laese og saa vupti er der bare gaaet saa megen tid.

Hilde sagde ...

Å så vakkert. Flott arbeide.

Camilla sagde ...

Hej Tineke,

Strikkebøgerne er dine :) Hvordan vil du have dem leveret de vejer 3200 g = 65 dkr. ved den billigste Post Danmark forsendelsesform.
Du er naturligvis også velkommen til at komme forbi og hente dem selv. Så giver jeg en kop kaffe :)
Mange hilsner
Camilla

Brumby sagde ...

Hvor er det bare flot!!

violykke sagde ...

hold nu op det er godt nok flot ♥