tirsdag den 27. september 2011

Fanø - byttet

Ja, hvor skal jeg dog begynde? Alle indtryk fra Fanø er langt fra fordøjede, men byttet, det ve' man hvad er, og er derfor nemt at starte med, tænker jeg.

Først: nogle lækre nøgler Geilsk Tweed, den findes nu vist i 30 (!) farver som gør at man får helt åndenød, når man står på hovedet ned i 2 kæmpe sække med Tweed'en, Disse 4 skal jeg strikke lækre Rundkørsler af, det vil sige, når jeg nu får styr på Patentteknikken i 2 farver (og ikke et ord om hvordan det gik mig med netop den forsøg på workshoppen, du hár tavshedspligt, Bente :))

Den orange og den rødlige til venstre, de er bare så lækre og varme sammen, det kommer til at gøre godt, når det bliver mørkt og koldt udenfor. Den cerise og midnatsblå er også tæskeflotte sammen, og de er enlig købt til Nina, meeeen, vi kan vel deles?
Yderligere åndenød fik jeg den lørdag, hvor Susanne og Dorthe kom hjem fra kursus på feriekolonien, for de havde garn med hjem, jeg siger jer! Det var Charlotte Tøndering som bl.a. havde det her enormt bløde garn med. Og med fare for at "overnuse" deres garn, blev jeg jo nød til at have mit eget. Maiken og jeg stalkede derfor Charlotte, da hun kom igen søndag eftermiddag for at afholde endnu en workshop. 80 gram himmel, siger jeg bare. Det får lov at ligge, og blive nuset....
Hos de Oden'ske Tanter havde jeg også svært ved at styre mig :), der faldt jeg over endnu en Japansk garn, nemlig Tetsu. 61 % rustfrit stål, resten silke. Og det mærkelige er, synes jeg, man kan ikke mærke stålet, meget mystisk. Men, jeg glæder mig til at frembringe en bette halssmykke ud af det.
Last, but not least, købt hos Kunstladen, den eneste planlagte køb. Jeg faldt for nyligt pladask for mønsteret på Rilleponcho fra Designclub.dk, synes om de enkle grove riller, og muligheden for at have en løs halsrør, og strikke den som den er på billedet, eller endda mere klokkeformet (det sidste er en total no-go her dog). Det smukke blå garn er købt til Nina, for jeg vidste bare hun vil elske det (og det gør hun), så nu mangler jeg "bare" tid til at strikke alt de her herligheder, den er værre.

12 kommentarer:

Helle : sagde ...

Nøj hvor nogle skønne ting du har fået med dig hjem. Jeg er spændt på at se dit smykke engang.

vibstrik sagde ...

Fantastiske ting:-) Man bliver helt glad i låget!

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Sikke en masse skønne køb.
Og ja, jeg nussede også Charlotte Tøndrings garner, hold op, hvor var de lækre.

stine:)

Uldbegavet sagde ...

Hold da op hvor er det lækkert, og sikke en masse projekter. Jeg kender godt Charlotte Tønderings mohair og den er fantastisk og ligner en million når den er strikket.

Anne sagde ...

Lækre investeringer der, Tineke, der ligger hygge til mange mange timer i alle de meter uld - og stål :-)

Rilleponchoen er jeg også ret pjattet med, måske skal det være en lille oktoberforkælelse til mig selv...

Kludemutter sagde ...

Sikke lækkerhedder du har hjembragt ;)

Yt

Ellen Kathrine sagde ...

Wau Tineke- det lyder som en herlig tur du havde- hvilket jeg kunne have forudset.. men måtte vælge Fanø fra da vi holdte 3 års fødselsdag her.. og byttet du fik med hjem- ja det kan jo nusses længe :-) glæder mig til at se ponchoen færdig- den ser da skøn ud... hm- du lokker lidt for at man må ud og se på designclub - en af dagen :-) hyg dig... kommer du foresten til Hobro? Jeg kan kun være der en dag- men det er da bedre end ingenting- og jeg hå¨ber at gense nogle dejlige "jyde" kvinder- bl.a.....

Anita sagde ...

Jeg har strikket 2 rilleponchoer og de har været supergode som TV-strik. Lette og enkle. Nu spekulerer jeg i, om jeg ikke skulle lave en 3 i noget Geilsk Tweed. Det er så utrolig lækkert og smukt ... og jeg kan godt forstå, du lige ku' gå shop amok i det :-)

Tine sagde ...

Lækre lækre ting du har hjembragt!!
Du kunne da bestemt ikke have undværet noget af det!

Super hyggeligt at hilse på jer :-)

Bebiane sagde ...

Kæreste Tineke, håber du er kommet til dig selv igen. Dejlige farver du har hevet med dig hjem, de vil gøre sig godt her i det sydlige Danmark :-)

Marianne sagde ...

Dejligt at møde dig - næste gang må mødet godt blive lidt længere. Sikke nogle lækkerier du fik købt... MUMS glæder mig til at følge garnets vej til projekter....

GrenDesign sagde ...

Hvor var det bare skønt endelig at møde dig rigtigt! Og så endda til festlig patentworkshop med efterfølgende Cali-kig.
Skønne sager du har købt!