onsdag den 28. december 2011

Blød mohair...

...fik jeg i fødselsdagsgave fra Dorthe, dejlig super kid mohair fra Garnudsalg.dk. Lige inden afgang sydover nåede jeg at strikke denne top til Nina af garnet, den vejer lige næsten ingenting, og hun har brugt den helt vildt lige siden. Enten med t-shirt eller langærmet bluse indenunder, er det en superanvendelig top.





Selv om det går lidt tjept med at få afsluttet strikkeåret med flere indlæg, har jeg til denne top nogle kommentarer:
1) Strikket toppen rundt, mønsteret forslår at man kan strikke bagstykket i glatstrik, hvor kedeligt! Når man strikker den rundt alligevel, så kører det bare derude af
2) Forlænget toppen med en hel mønster række, men det er jeg så vant til. Som vores atletik trainer siger, så ligger Lund børnene i stræk derhjemme (altså vores unger :))
3) Jeg undlod helt udtagninger på ærmerne, strikkede dem blot lige op, og det fungere fint, synes jeg.

Strikket på pind 3 og 4 mm og mønsteret er Mollys Mohair fra Kæk og Klassisk Børnestrik (Lene Holme Samsøe)

1 kommentar:

Karin Grøn sagde ...

Sikke en skøn trøje- den er sikkert vildt blød og lun og jeg går også rundt i bare tæer herinde så korte ærmer kan man nok sagtens bruge i denne varme vinter. Skøn model.