søndag den 1. januar 2012

Bring it on...

... 2012! Jeg er SÅ klar. Efter en del hårde år, hvor livet nogle gange bare har virket forbandende uretfærdigt, har 2011 bare været godt for min familie og jeg. Så vi er klar til 2012, og alt det året må bringe! Vil hermed gerne ønske alle alt godt for 2012, godt helbred, nærvær og balance i livet.

I dette første indlæg for i år, vil jeg gerne kåre det stykke strik som jeg er mest tilfreds med af alle de ting som jeg har lavet i 2011.

Det er Murstenstrøjen aka Skorstensfejeren fra Annette Danielsen's bog Det er ganske vist.
Hun kan altså noget med at lave gennemførte opskrifter, hvor finish'en på det strikkede bare er så fin.

Eneste ændring (udover at jeg altid skal forlænge krop- og armdele på alle hendes mønstre) til trøjen her er, at Magnus absolut ikke vil have lynlås i, men gerne disse 2 bindebånd, som det endte med.






Faktaboks:
Mønster: se overfor
Pind: 3 og 3,5 mm
Garn: det orange, vinrøde og brune er alle 3 supersoft, fra både Svit og Weller, det lysegrå er shetlandsuld fra BC
Hot / not: smokin' hot, han bruger den med glæde, og vanens mand som han er, i hvert fald hver lørdag :)

9 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Dejlig trøje.Den kan jeg godt forstå han bruger flittigt:-) Godt nytår

Helle Mikkelsen sagde ...

Den er da også bare så flot den trøje og sikkert dejlig at holde weekend i ;o)

Det er da også smartere med de snore til hals lukning.

Godt nytår

Uldbegavet sagde ...

Ih den er lækker, kan godt forstå han er vild med den.
Rigtig godt nytår.

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, det må da vist være "årets strik", Martin der har på. Flot er den og man kan næsten se, at han har det godt i den.
Godt nytår.

Kludemutter sagde ...

Ja, nu må det være nogen andres tur til de bank livet kan give ;)

Man kan se på ham at han er vild med trøjen.

Yt

Bebiane sagde ...

Den er meget flot, dejligt at se en lidt anderledes drengebluse. Meget flot strikket, super håndværk.

Helle : sagde ...

Godt nytår til dig og dine.

Den trøje er også bare super flot til ham, flot strikket og nogle skønne farver du har sat sammen.

Madame Mouton sagde ...

Heel mooie trui. En Magnus heeft groot gelijk; zo'n koordje staat veel leuker!

annestuds sagde ...

Hvor er den flot. jeg er glad for at jeg har bogen :-)