fredag den 30. marts 2012

Sidste omgang pral...

... af 2011 nørklerier må passende sluttes af med en teknik, som jeg for mit vedkommende ikke havde brugt i 100 år, og derfor skulle genlæres, men det er sjovt! Ud af fægterierne med 2 farve patent fik jeg denne lækre Rundkørsel, også meget brugt sidste vinter (der har været kamp om halsen, med alle de kluder)


Igen, som med Plenty Circles kluden, er billederne taget i total max blæst, derfor denne eksploderede frisure (ja, nu skal jeg selv sige det, for ellers kender jeg nogle som vil gøre det for mig :))

Hvis du er blevet nysgerrig efter at "patente derud' af" kan jeg varmt anbefale Bente Geil's bog på området som hedder Patentløsninger. Her er bl.a. opskriften i på ovenviste klud.

Faktaboks:
Mønster: Rundkørsel
Garn: Geilsk Tweed (1 ngl af hver farve)
Pind: 4.0 mm

5 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Den er skøn, den hals dims, den er også blandt mine planlagte projekter, men nu bliver det vist ikke før næste efterår nærmer sig.
Måtte det vare længe.

Lin sagde ...

Skoen halsdims og nogle laekre farver. Frisyren hihi, ja den er man ikke herre over naar det blaeser.

Uldbegavet sagde ...

Jeg synes du har den fedeste frisure og rundkørslen i de skønne orange/røde farver passer perfekt til. Tak for anbefalingen af Bente Geils bog, den vil jeg investere i, for patent er ikke min stærke side og jeg vil også gerne eje en rundkørsel, hår som dit, må jeg nøjes med at drømme om. Hav en god søndag.

Laila: sagde ...

er det ikke bare en normal hekse-frisure? Altsä ikke noget jeg bed maerke i för du naevnte det....

men kluden er fed ;DD

Tineke sagde ...

Tak skal I have, jo, til efterår er det da en god projekt at starte med, dog i bomuld / uld, kan den nok bruges hele året, tænker jeg

Altså, Laila, du skal jo passe liiiiidt på, for hvem har snart føsdag, hva' hva'