tirsdag den 25. september 2012

Hvad strikkede jeg (3) ...

... så mere?

Jooow, en cardigan, Featherweight er navnet. Garnet - Manos del Uruguay lace - faldt jeg over dengang Birthe P lukkede hendes butik. Jeg kendte ikke garnet, men faldt pladask for farven.

Jeg fik 3 bundter ( i samme indfarvning), hvoraf det ene bundt slet ikke svarede til de andre 2, så jeg blev nød til at blænde den sammen med de andre 2 bundter mens jeg strikkede cardiganen.
Det hjalp ikke synderligt på strikkehastigheden, og glatstrik på 3,5 mm er i forvejen ikke det mest ophidsende, så det var absolut ikke processen, men desto mere slutproduktet som var primus motor her.

Den er fjerlet, men varmer alligevel meget, skøn har den været at tage på om aftenen, over solbrankede skuldre - altså, dengang vi var sydpå. Og nu gør den sig også fint over diverse bluser og toppe.








7 kommentarer:

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg er vild med den farve, og den klæder dig skønt.

Marianne sagde ...

den ser skøn ud!

monaelisabeth sagde ...

super skøn cardi.
hilsen Mona

Uldbegavet sagde ...

Superflot og farven er bare lækker.

Britt sagde ...

Hvor er den fin!
Den slags superlette cardiganer er bare et hit. Sådan synes jeg tit det er: det tynde strik, der tager en krig at strikke er det man bliver gladest for bagefter....

Hilde sagde ...

Den passer så godt til deg. Har strikkes den samme selv, men den ble for liten til meg,
Nydelig farge du har valgt.

Lisbeths verden sagde ...

Den var lekker, flott farge til deg :)
Hilsen Lisbeth