søndag den 16. december 2012

Elphabette...

...lavede jeg engang i september til - endnu engang- Nina. Trøjen var dejlig at strikke, oppefra og ned. Garnet er jo ved at være en gammel kending.

Mønsteret er smukt fornede på både bul og ærmer, men, superbegejstrede er vi ikke for endresultatet. Jeg har målt og målt strikkefastheden, den måtte jo være galt, men nej, det er simpelthen pasformen. Den er meget bredskuldret, og lidt - kasseformet - vil jeg sige.

Så et hit i hendes tøjskab bliver den aldrig, men hvad, når jeg ser tilbage på alt det som jeg har strikket til Nina i år, så bliver tøjet flittig brugt. Så en enkelt misser på den konto betyder jo ingenting.



Faktaboks:
Mønster: Elphabette (som også findes i en voksenudgave)
Garn: Geilsk bomuld / uld i C6
Pind: 3.5 mm
Hot/not: næ, lidt vinterkølig :)

2 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Øv, den ser ellers så fin ud.
Dejligt hun er en glad modtager af mor strik.

Knus yt.

Uldbegavet sagde ...

Sikke en skam, den er ellers supersød i al sin enkelthed.