mandag den 3. december 2012

Juhulesok!

Og så landede vi med et brag i december. Hvordan kan det dog være at tiden sidst på året går så enorm hurtig?

November måneden må siges at være blevet brugt godt, meget travlt, men til gengæld er jeg også næsten i mål med julegaverne. De udenlandske skal jo også sendes snart, for at nå frem til tiden.

Helt sidst i november lukkede jeg sidste maske af på denne julesok. Det var efter jeg læste et indlæg hos Angelika, som viste hendes julesok, og ovenikøbet var så venlig at skrive at bogen nok kunne lånes på biblioteket (ja men, det kunne den da), at jeg kom i gang. Vi har længe trængt til nogle andre julesokker, og denne her er så stor, den kan børnene fin deles om.

Strikket helt i lagergarn, og nåede klar på væggen til den 1. december, pyha. Endda vasket OG tørt.


Mønster: Julesok fra bogen Glade Jul, af Birte Aartun
Pind: 4.0 mm
Garn: Karisma Superwash i beige og blå, Navia Duo for den råhvide
Ændringer: ja, indtagninger hver 8. omgang, så den er noget kortere end opskriften ,men måler stadigvæk ca. 80 cm
Hot / not: ja da, den er så fin, og så var der søreme også en adventsgave til moar her i :)

5 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Det er da noget af den fineste julesok ')
Jeg er ikke gået igang med gaverne i nu,men vi når det vel.

Knus yt

Angelikas quilts and knits sagde ...

Den er blevet rigtig flot - god ide med en fællessok ;-)
strikkeglade hilsner

Angelika

Uldbegavet sagde ...

Godt gået at du nåede det, den er rigtig fin.

monaelisabeth sagde ...

rigtig flot med det nordiske mønster.
hilsen Mona

Tina - omme i London sagde ...

hvor er den blevet flot! :)