søndag den 9. december 2012

Mossy cowl

Kender I det, sådan en opskrift som man "lige" lagrer på Ravelry, under mottoet "den vil jeg gerne lave", hvorefter den går total i glemmebogen?

Sådan en er Mossy cowl. Den har jeg nok haft i hukommeren siden starten af 2008.  Jeg synes den kunne være fint at hækle og en hurtig projekt. Lige sådan en projekt som man kan få lavet som indimellem projekt.

Lige inden efterårsferie kom Nina i tanke om, at hun godt vil have en sådan cowl, som gerne skulle være i en neutral farve, og gerne færdig med det samme, tak. Vi skulle nemlig på sommerhustur til Hvide Sande dagen efer.

Sådan blev det så, jeg hæklede aftenen forinden, og i bilturen over mod Hvide Sande. Garnet er lækkert, resultatet er en superblød, tung og skøn Mossy Cowl.






Fotograferet af lillebror, det slap han da enlig helt godt fra, synes jeg.

Faktaboks:
Mønster: Mossy Cowl
Hæklenål: 8.0 mm
Garn: Garnudsalg.dk Babyalpaca & bomuld
Hot / not: jo da, den er godkendt fra højeste sted (Nina), og det er total i orden kvalitetsmærkning, efter min mening :)

2 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Det ser spændene ud den måde det er hæklet på.
Passer lige til den unge dame.

Yt

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den flot og hun ser ud til at kunne lide den.