tirsdag den 30. april 2013

30. april 2013

Er en stor dag, for os Nederlandere, i dag har vi haft en tronskifte, vi har nu en konge og dronning, og den gamle dronning Beatrix er gået på pension.



Kan ellers huske det som var det "i går" at dronning Beatrix overtog efter hendes mor, mon jeg lige godt er ved at være ældre? :) :)

Febertågene raser lige pt, så sofa, kaffe, strik & fjernsyn har været hovedingredienserne af min dag.

På messen i Middelfart købte jeg garn til en Marius. En mønster jeg har skævet til i flere år, og nu skulle det være. Da jeg lige havde færdiggjort en teststrik til verdensfirmaet Geilsk, måtte jeg jo gerne starte op på nyt :)



Garnet er Sandnes Alpakka, og denne Marius er lige nu vildt populær i farverne sort, hvid og rød. Det fandt jeg ud af,  da jeg ståede hos Bettekun for at handle garn. Og så bestemte jeg, med hjælp af Susanne, at jeg ville have den i disse farver, så nu strikkes den i lysegråt, med bærestykket i blommefarvet, lysegråt og hvidt. 
Det er nu jeg er nået til det sjove, flerefarvestrik. Jeg har før haft støttepædagog på, for at lære bare at styre garnet, og godt for det. For lige med flerefarvestrik, er jeg bestemt ikke nogen naturtalent, men nu tror jeg det hjælper lidt.



Og, vil I så ikke krydse fingre for mig? For det med at have influenza, lige inden der skal løbes Lillebælt Halvmarathon, er ikke sjov, jeg vil så gerne...., så jeg håber så meget at være frisk på lørdag!

5 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Jo da - fingrene er krydsede. God bedring! Skønne farver til Marius.

Susanne sagde ...

Du får lige et "mor-kys" på panden og skynd dig så at blive frisk til din løbetur :o) Og tillykke med den nye konge.

Knus
Susanne

Lin sagde ...

Tillykke med det "nye" kongehus.
Marius er bare min totalt yndling. Glaeder mig til at se din faerdig.
Selvfoelgelig er du bare frisk paa loerdag.
Hep hep hep, loeb saa hurraaaaaa!

Anonym sagde ...

The unibody looks amazing and the rigid aluminum
body is better than any we have seen. Some of the best apple models which are gaining popularity and which are
driving the people crazy include Mac - Book Pro and Mac - Book
Air. ll need to go to a short URL on the Mac to download the
desktop part of the installer, which means the Mac and i - Pad must be on a single Wi-Fi network.


my weblog; mac air

Anonym sagde ...

7 inches wide, the Nexus 7 is compact enough to slide into
a jacket pocket. The flexible screen technology
that will soon be available to us will be the tool that finally turns users
away from paper based publishing. If you already have a Google Gmail account, you can add that easily through your Google account settings.


My weblog: google nexus 7