tirsdag den 21. januar 2014

En jomfruelig cardigan...

...er lige hoppet af rundpinden. Det er Jomfruhummer fra Geilsk. Den er strikket i den Geilsk' nye kvalitet, Hamp og Uld.

Jeg var lidt bekymret for, om garnet ville kradse, men heldigvis er det slet ikke tilfældet. Garnet er lækkert, og fås i nogle smukke farver, synes jeg.

I julegave fik jeg denne her gine, som nu tålmodigt kan vise færdig strik frem, og også bruges når jeg syr.
Så lige så fint viser hun her den lækre cardi, med træknapper (nøj der var mange) på.

I forhold til mønstret har jeg kun forlænget den med en ekstra knaphuls sektion, så den passer til min højde.





Faktaboks:
Mønster: Jomfruhummer fra Geilsk
Pind: 4.0 mm
Hot / not: absolut hot! Den bliver en favorit.

7 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...


Den er kanonflot !
Tillykke med både cardigan og gine :-)

kh
Angelika

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Flot, flot cardigan.
Og hvor må det være lækkert med en gine.

Lin sagde ...

Hammerflot, og sikke nogle laekre knapper. Dejligt med gine ikk??? Saadan een oensker jeg mig ogsaa naar jeg en dag faar mere plads. Det maa bare vaere saa praktiskt.

Gitte sagde ...

Virkelig flot.
Jeg købte min gine til 50 kr. På garagesalg. Og jeg bruger den flittigt! Uundværlig - det er den.

Uldbegavet sagde ...

Superlækker trøje. Tillykke med den nye gine.

Ellen Kathrine sagde ...

Hvor ser den fin ud- havde ikke lige bemærket at Geilsk var begyndt med hulmønsterstrik- men det kan jeg jo se her :-) skønt med Ginen- især til syning tænker jeg :-)

Hygge-Strik sagde ...

Hvor er den bare flot, jeg er først lige begyndt og frygter allerede blomsterne😃