torsdag den 23. januar 2014

Siberia fra Helga Isager, nu méd lidt mere errata :)

Siberia har jeg på pindene, og det bliver en dejlig lun vams, er jeg sikker på. Der findes i forvejen lidt errata på amimono.dk mht ærmer, raglan og halsrunding.

Nu var jeg nået til at sætte delene sammen, og syntes at beskrivelsen i str. S ikke så ud til at stemme, så en mail blev sendt af sted via hjemmesiden.

Jeg har fået pænt svar tilbage nu, og der er ganske rigtigt kuks i str. S's beskrivelse, så her en rettelse til netop disse raglanindtagelser:

"Det, der står som raglanindt til størrelserne er kun indt ét sted på omg. Dvs at beskrivelsen skal gentages 8 gange på hele omg.

Der er desværre en fejl i beskrivelsen af str S, der skal stå

Str S: 1 m på hver 4. omg. 6 gange = 24 omg. og 6 m
1 m på hver 2. omg. 8 gange = 16 omg. og 8 m = 14 m på 40 omg.

Det vil altså sige, at du i alt tager ind 8 gange på hver omg - først 6 gange på hver 4. omg = I ALT 48 m på 24 omg og derefter 8 gange på hver 2. omg = I ALT 64 m på 16 omg."

Mon ikke det snart dukker op på hjemmesiden?

Og, så videre med at strikke den, for jeg er helt sikker på den bliver skøn, og med det kolde vejr som vi får lige nu netop fra Siberien, er det da lige trøjen, ikke?

5 kommentarer:

Lin sagde ...

Det er bare saa irriterende naar man koeber en opskrift og den saa ikke er iorden. Saadan noget ville vaere nol til at faa mig til at kyle strikken ind i et skab. Godt du er taalmodig.

Ulla Røjkjær sagde ...

Ingen Isageropskrift uden fejl. Det er altså ved at være øv synes jeg.

Siddis back home sagde ...

Oi, så dumt, håper det ordner seg! Happy Knitting!

Uldbegavet sagde ...

Det er utroligt med alle de fejl, hvor svært kan det være at læse korrektur på en opskrift?

Lin sagde ...

Hej. Det er laenge siden. Er alt ok???